Yin yoga & Mindfulness 25/2

Yinyoga & Mindfulness

Yinyoga är en avkopplande yogaform som passar alla människor och kroppar. Den är dock särskilt effektiv för stela och orörliga personer. De mycket enkla ställningarna utförs alltid liggande eller sittande. I denna workshop lägger vi lite extra fokus på det meditativa och lugna.

Till skillnad från de flesta andra yogastilar låter yinyogan dina muskler slappna av helt. Du stannar i varje ställning under flera minuter och praktiserar samtidigt medveten närvaro i stunden.

Yinyogan har visat sig hjälpa ryggvärk, knä och/eller nackproblem och framför allt en stressad och snabb livsstil med mycket prestation. Denna yoga öppnar sakta upp stela höfter, baksidor av ben och vader som blir smidigare och mer elastiska. 

Mindfulness meditation handlar om att vara närvarande, både i kropp och själ men också om att vara uppmärksam på de förnimmelser och tankar som kan uppkomma under t.ex. en yogaklass. Att ha acceptans inför – eller bara vila med det som är, precis som det är.

  • Grunderna i yinyoga och yinyogans historia
  • Olika yinyogapositioner  
  • Mindfulness: Kroppsscanningar, andningsövningar och meditation

När: Fredag 25 februari ,  kl 17.30-19.00

För: Du bör ha lite förkunskaper i yinyoga

Lärare: Nina Glimvall

Fördel: Ingår i kostnaden för dig som redan bokat yogakurs vt del 1

Kostnad: 300 kr – i mån av plats

Anmälan:klicka här

Välkomna!